daar is hij dan het tweede verslag!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein kruse - WaarBenJij.nu daar is hij dan het tweede verslag!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjolein kruse - WaarBenJij.nu

daar is hij dan het tweede verslag!!

Door: marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

18 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora!

Het heeft even geduurd voordat we weer iets van ons laten horen maar er komt dan ook wel een lekker lang verslag:p
Het eerste deel is al eerder deze week getypt.

We zijn eindelijk van start in onze eigen prachtige auto! Na een week in auckland gezeten te hebben om heel veel dingen te moeten regelen, wat niet altijd even leuk was om te doen.
Het nadeel van deze stad is dat het op een aantal heuvels ligt waardoor alle straten stijl lopen en als je dat een week te voet moet doen ben je het goed zat. De 2de dag na aankomst hadden we de orientatie cursus waar we uitleg kregen over van alles en nog wat waar we aan denken moesten en wat we moesten regelen, hun hielpen ons met het invulllen van de papieren voor ons IRD nummer( btw nummer), en het openen van een bank account. Ook moesten we op zoek naar een nieuw hostel omdat we maar 2 dagen hadden geboekt en bijboeken niet kon door de grote drukte vanwege de rugby cup. De volgende dag( zaterdag) hadden we ergens gelezen over een auto markt voor backpackers dus daar op aan en er stonden best veel leuke auto’s tussen, onze keuze was gevallen op een nissan largo, een grote best nieuw uitziende bus met een heel groot bed achter de voorstoelen en daaronder veel ruimte voor al onze spullen die we dan eindelijk niet meer op ons rug hoeven te dragen, want wij zijn geen doorsnee backpackers die diehard de hele dag met die loodzware tas gaan lopen.
Zondag hadden we een vrije dag er hoefde niks geregeld te worden, het nieuwe hostel was ook erg leuk, en zulke leuke en vriendelijke mensen overal. We zijn deze dag naar het auckland museum gegaan waar heel veel te zien was van de maori cultuur maar ook de geschiedenis van het land zelf, daarna hadden we een ticket voor een voorstelling van de maori, ze lieten verschillende dansen zien waaronder de beroemde hakka, die zelfde hakka zagen we s’avonds toen de all blacks( het rugby team van nz) een wedstrijd hadden en met deze dans altijd beginnen om indruk te maken op de tegenspelers.
Zaterdag was de auto gereserveerd en maandag zouden ze de apk doen zodat we s’avonds konden gaan, maar het leek ons niet heel verstandig om tegen de avond te vertrekken dus nog 1 nachtje bijgeboekt in het hostel en op dinsdag morgen hadden we eindelijk al het geld bij elkaar wat nog niet zo makkelijk was en behoorlijk stress vol omdat alles contant betaald moest worden:S maargoed dinsdag ochtend naar de autohandelaar gegaan betaald, verzekeringen geregeld en ready to go! Eindelijk konden we de stad uit want we zijn er wel achter dat we niet egt stads mensen zijn;p
Het enige nadeel is dat er hier aan de’verkeerde’ kant gereden word wat behoorlijk lastig is, we zijn nu 2 dagen onderweg en al 4 keer aan de verkeerde kant van de weg gereden oeps!
Maargoed we zijn dus nu al 2 dagen onderweg en zijn nu bijna in wellington, gister zijn we nog even naar agrodome geweest in rotorua, een soort schapen show wel grappig om te zien.
Toen zijn we weer verder gegaan en waren net op zoek naar een plekje waar we de Van konden parkeren voor de nacht toen we een liftend meisje zagen staan die we opgepikt hebben, ze moest naar Ohakune waar ze werkte, dit was nog 2 uur rijden maar ach we moesten die kant tog op dus hebben haar maar daar gebracht, ze woonde daar tijdelijk met nog een jongen en bood ons aan om nog even gezellig binnen te komen, we hadden net die middag wat blikken pasta gehaald om op ons gas stelletje te kunnen koken maar het was slecht weer dus niet echt een oplossing, dus we hebben bij haar binnen gekookt voor ons 3en, spaggeti en getoast brood met advocado, helemaal top, we konden daar ook de auto voor het huis parkeren waar we onze eerste nacht in onze van geslapen hebben! De ochtend daarna weer vroeg gaan rijden verder opweg naar wellington om daar op de ferry te gaan. Nadat we aangekomen waren op het zuidereiland zijn we langs de oostkust verder gegaan opweg naar ons toekomstige baan. We hebben langs de kust gecampeerd, echt een super leuk plekje aan de zee waar allemaal zeehonden op de rotsen lagen heel vlak bij. De volgende dag na vele uren rijden weer gecampeerd en de ochtend erop aan gekomen bij jhon van vliet.

Nu zitten we al sinds vrijdag in het plaatsje lumsden en werken op de farm samen met nog een paar andere medewerkers. Toen we nog maar net gearriveerd waren ging onze auto stuk( startmotor naar de klote) maar we kregen meteen een leen auto van jhon omdat het appartementje die hij van ons had een stukje van de farm af is. We wonen vanaf nu dus op ons zelf en samen! Om 4.30 gaat de wekker om om 5 uur op de farm aan te komen, daar melken we met 2 personen zo’n 800 koeien in 2,5/3 uur tijd, en er is nog een persoon die de koppels ophaalt( hoogproductieve, oudmelks en de separatie koeien. Het is behoorlijk hard doorwerken en vooral veel lopen, de put is een 2 keer 40 stands swingover en werkt top!
Dus voorlopig blijven we hier denk ik nog wel een tijdje tot het zomer is, dan is het weer een stuk lekkerder om te camperen in onze bus. Dus voorzover zijn jullie weer op de hoogte van onze kiwi activiteiten. Op het weer hoeven jullie trouwens niet jaloers te zijn want we lopen met mutsen op! S’ochtends zijn de auto ramen nog bevroren terwijl het dan overdag heerlijk warm weer kan zijn maar dat schijnt bij het klimaat van het zuidereiland te horen, ze zeggen ook wel dat je hier 4 seizoenen op 1 dag kan hebben.

nou ik denk dat jullie er nu wel weer een beetje klaar mee zijn al dat lezen dus ik stop er maar mee.

Groetjes van de Dutchie's!

• 18 Oktober 2011 - 07:30

Kiki En Vera:

Hello!!

Echt superleuk dat jullie een baan hebben! Nou hard werken zijn jullie wel gewend toch, als jullie straks ook maar een beetje vakantie gaan houden nog! De auto nu al stuk, jullie schreven toch dat hij APK gekeurd was?? Jullie hadden onze bus wel kunnen kopen, was echt een super auto!! Heel veel plezier op de boerderij en succes met de auto!

Groetjes Kiki en Vera

• 18 Oktober 2011 - 08:35

Denise:

Hi Mar,

Wat leuk om dit allemaal te lezen, echt iets voor jullie om op een boerderij te werken.
    Wel fijn dat je dan in een appartementje kan slapen, lijkt me wel iets warmer s'nachts :P
    Ben echt benieuwd naar al je foto's en natuurlijk nog veel meer verhalen!
    Veel plezier nog, geniet van je tijd daar!

Xx Denise

• 18 Oktober 2011 - 12:42

Anika:

heey majo en bart,

leuk om jullie verhalen te lezen en te lezen dat geod met jullie gaan.
    nouja beter dat het dan nog overdag warm is want dat is het hier ook niet echt !!!
    Erg charmante foto van bart !!
    hoop snel weer wta te horen

groetjesss

• 18 Oktober 2011 - 15:33

Elize:

Leuk verslag, Super dat we zo een beetje met jullie mee kunnen naar nz.. En dan hoeven
    we niet eens van huis haha! Vijf uur majo, vette omslag denk!? phoe... Veel plezier en tot waarbenjij.nuus.. xx

• 18 Oktober 2011 - 20:20

Adriaan En TheaVendr:

Leuk onze zoon Gerben was ook in NZ in 2005 bij de Familie Coppus op het zuidereiland

• 18 Oktober 2011 - 20:23

Oma M:

Hallo Meis en Bart.blij dat we weer een verslag hebben en dat jullie een eigen optrekje hebbenis ook wel fijn had je de wekker mee genomen.Hier isalles oke veel liefs en hou jullie haaks. opa en Oma.

• 19 Oktober 2011 - 07:54

Moes:

He kiwies

Jullie hebben een super optrekje, stoere auto, dat wordt afspenen als julie terug zijn in nederland.
    Weer eens iets anders dan een altootje.
    We spreken mekaar gauw.

kus, moes en je vader

• 19 Oktober 2011 - 16:14

Paula:

Super leuke foto's,maar is dat echt een zeehond? dacht echt van een zeeleeuw.wij zitten momenteel in onze eigen mobilhome met ook niet veel mooi weer.leuk verslag en wij volgen jullie op de voet.

groeten en lees van jullie hopelijk weer snel,Paula en fam

• 19 Oktober 2011 - 16:25

Florence:

Hoi Marjolein en Bart ik vind het leuk om te lezen wat jullie allemaal doen.
    Ik vind het ook leuk dat jullie werk hebben(bij koeien wat jullie gewend zijn).
    Maar 800 is wel andere koek, ook moeten jullie wel vroeg opstaan.
    Maar ik hoop dat jullie ook nog wel andere dingen kunnen doen.
    Die foto waar Bart op staat met die zeehond vond ik erg grappig :-)
    Veel suc6,

van je niggie

• 25 Oktober 2011 - 15:29

Janny Van Der Woert:

Zo Marjolein en Bart.
    Wat zijn jullie ondernemend zeg.
    Ik volg jullie ook en vindt het harstike leuk dat jullie het super hebben.
    Kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Veel plezier daar in Down under.
    Groetjes Janny

• 25 Oktober 2011 - 16:19

Nils :

hoi mar en bart,
    leuk te lezen dat jullie lekker aan de studder zijn, 800 koetjes = 3200 pootjes en 12800 klauwtjes dus genoeg te doen zou ik zeggen. leuk huisje en knap karretje dat doen jullie goed ! de foto's geven wel een indruk al is 't volgens mij is het niet de bedoeling dat jullie zeehonden gaan schieten, toch ? niet vergeten aan de andere kant van de weg te rijden hé,( begrijp 't trouwens mar, want dat hebben bart en ik de laatste 15 jaar toch goed " geoeffend ") maargoed opstart keinigheidjes hou je toch altijd. hoop dat jullie je ogen goed de kost geven en 't mooie weer er snel bijkomt geniet ervan en tot gouw.

doeg, nils jacq en jeroen.

• 26 Oktober 2011 - 11:00

Nel:

Hoi Nel en Bart,

Erg leuk om jullie ervaringen in NZ te lezen en jullie hebben echt al veel meegemaakt!
    Ook leuk om de foto's te zien, ziet er mooi uit.
    Waarschijnlijk mis je je trouwe Alto toch wel een beetje, die blijven het tenslotte altijd doen! haha Ik blijf jullie volgen. Heel veel plezier! & tussen het harde werken door ook genieten he!

Liefs

• 26 Oktober 2011 - 15:08

Oma:

Hallo Meis en Bart.

Hoe is de stant bij jullie ik hoorden dat je een paar dagen vrij had ,wel lekker he even bij komen geniet er van hier alles oke.
    We hebben weer mooiweer ik hoop bij jullie ook . Nu groetjes OPA en OMA

• 27 Oktober 2011 - 09:20

Arjan Zant:

hey,

Leuk aanbod! Ik had stiekem al bedacht om langs te komen wanneer ik enigzins in de buurt ben.
    Ik volg jullie op de voet met jullie verhalen! Jullie hebben het onwijs naar jullie zin lees ik wel.
    Ben net een week wezen rondtrekken. Afgelopen weekend naar Auckland geweest stad bekeken en wk rugby meegemaakt. Egt een onwijs feest was het daarzo! Daarna naar boven gereden naar Cape reinga en Bay of Islands met een ontmoette medereizigster uit hostel. Super mooi daaro, moete jullie ook egt nog gaan kijken! Over twee weken ga ik naar het zuidereiland toe rondtrekke en ook daar werken. Tot wanneer blijve jullie daar werke? Dan zal ik probere voor die tijd even langs te kome!

groete arjan